Sukces naszych uczniów w konkursie „Matematyczno-filozoficzny DRAGON”!
27 listopada 2025 r. w Młynach Rothera odbył się miejski konkurs „Matematyczno-filozoficzny DRAGAON”, w którym nasi uczniowie zaprezentowali swoje umiejętności logicznego myślenia oraz pracy zespołowej. Z dumą informujemy, że zdobyli II miejsce! Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klas ósmych:
– Antonina Orzęska (8a)
– Mieszko Jabłoński (8a)
– Natalia Krzyżaniak (8b)
– Maja Mojsiewicz (8c)
Uczestnicy mierzyli się z wymagającymi zadaniami logicznymi osadzonymi w fabule nawiązującej do historii Bydgoszczy. Konkurs nie tylko sprawdził ich wiedzę matematyczną i zdolności analityczne, ale również pozwolił im poznać lokalne dziedzictwo w niecodziennej, kreatywnej formie. Gratulujemy naszym uczniom świetnego wyniku i życzymy dalszych sukcesów!
Konkurs pt. "Trójkąt filozoficzny"
18 listopada odbył się konkurs pt. "Trójkąt filozoficzny", w którym nasza szkoła reprezentowana przez 6-osobowy zespół musiała wykazać się wiedzą na temat Kartezjusza, przygotować z nim wywiad oraz zaprezentować modę z czasów, w których on żył. Natalia i Bartek (kl.7a), Jakub i Piotr (kl. 8a) oraz Filip i Michał (kl. 8d) poradzili sobie znakomicie i zajęli 2 miejsce! Możemy być z nich dumni!
Sukces osiągnęła również Emilia z klasy 2c, która w XV edycji konkursu plastycznego Mapa Tolerancji - Galaktyka Empatyka, zajęła 3 miejsce!
Naszym zwycięzcą serdecznie gratulujemy i życzmy kolejnych sukcesów!
Sąd nad Balladyną w klasie 7c!
W ramach podsumowania pracy z lekturą „Balladyna” Juliusza Słowackiego uczniowie klasy 7c przeprowadzili inscenizację rozprawy sądowej poświęconej tytułowej bohaterce. Wcześniej starannie przygotowali swoje role, dzieląc się na: obrońców, oskarżycieli, świadków, publiczność, a nauczyciel pełnił funkcję sędziego. Uczennica odgrywająca rolę Balladyny zadbała również o odpowiedni strój, co dodatkowo podkreśliło charakter wydarzenia.
Po wysłuchaniu wszystkich stron oraz zaprezentowaniu dowodów „Balladyna” została uznana za winną swoich zbrodni.
Inscenizacja była wartościową formą utrwalenia treści lektury, a jednocześnie ciekawym i angażującym sposobem na rozwijanie umiejętności argumentacji oraz pracy w grupie.
Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. – październik 2025
Hasło przewodnie na październik brzmiało „Każdy głos ma znaczenie”. Miał to być czas na refleksję o tym, co oznacza higiena głosu oraz świadomość, że moje zdanie się liczy. W realizację programu zaangażowały się klasy: 4c, 5d oraz 8b wraz z wychowawcami.
Uczniowie klasy 5d dyskutowali o znaczeniu swojego głosu, a nieco starsza młodzież z klasy 8b tworzyła motywujące hasła - klasowe okrzyki. Najbardziej żywiołowo przebiegała godzina wychowawcza w klasie 4c. Uczniowie tej klasy bardzo kreatywnie podjęli się zadań z wykorzystaniem klocków LEGO.
Szkolny koordynator programu – Agata Szauer
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
W dniu 20.11.2025 r. odbyło się posiedzenie Komisji Konkursowej powołanej przez Dyrektora SP 12 celem rozstrzygnięcia konkursu zawodoznawczego realizowanego w ramach Bydgoskiego Grantu Oświatowego „Garden of jobs od rzemiosła do robotów, czyli uczeń w gąszczu zawodów - międzyszkolny konkurs komiksów oraz podcastów połączony z wystawą.” Miło nam poinformować, że wśród osób nagrodzonych i wyróżnionych znalazły się zespoły klasowe z następujących szkół:
Szkoła Podstawowa nr 63 z Oddziałami Sportowymi w Bydgoszczy,
Szkoła Podstawowa nr 46 im. Unii Europejskiej z Oddziałami Dwujęzycznymi w Bydgoszczy,
Zespół Szkół w Barcinie,
Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Brzozie,
Szkoła Podstawowa nr 12 im. Franciszka Żwirki i Stanisława Wigury z Oddziałami Integracyjnymi w Bydgoszczy.
Organizatorzy: Agata Szauer, Małgorzata Torzewska


