MISJA SZKOŁY
Jesteśmy szkołą kształcącą i wychowującą uczniów zgodnie z ideą integracji w oparciu o wybrane i zaakceptowane przez społeczność szkolną wartości uniwersalne, w szczególności takie, jak:
TOLERANCJA
- otwartość na siebie i innych
- akceptacja różnic między ludźmi
- świadomość istnienia w świecie różnych systemów wartości
i respektowanie ich
PRAWDA
- poszukiwanie prawdy w historii, literaturze, życiu codziennym
- rozumienie znaczenia prawdy
- prawdomówność na co dzień
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- za własne dokonania, podejmowane decyzje i ich konsekwencje
- za rozwój własnej aktywności
- za wizerunek klasy i szkoły, środowisko, w którym żyjemy
- za zdrowie swoje i innych
- za bezpieczeństwo swoje i innych
- wobec postępu cywilizacyjnego
- wobec drugiego człowieka
UCZCIWOŚĆ
- w dylemacie „mieć” czy „być”
- wobec postępu cywilizacyjnego
- wobec drugiego człowieka
MOTTO NASZEJ SZKOŁY: „JEDEN DZIĘKI DRUGIEMU, BIEGŁYM W SZTUCE SIĘ STAJE…”
- Stawiamy na:
- wychowywanie ucznia świadomego praw każdego dziecka do współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej,
- ukierunkowanie uczniów na stosowanie w życiu zasad zgodnych
z przyjętym systemem wartości,
- stworzenie każdemu uczniowi warunków do indywidualnego, wszechstronnego rozwoju, umożliwiającego dalsze kształcenie,
- przygotowanie uczniów do pełnienia odpowiedzialnych ról społecznych w rodzinie, szkole, środowisku, ojczyźnie, wspólnocie europejskiej.
2. Absolwent będzie:
- rozumiał, akceptował i stosował przyjęte przez szkołę wartości,
- dokonywał właściwych wyborów,
- chciał i potrafił się uczyć,
- nabywał wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszej edukacji,
- rozwijał swoje zainteresowania i zdolności,
- współtworzył pozytywny wizerunek ucznia szkoły integracyjnej,
- postępował zgodnie ze standardami równości płci,
- odpowiadał za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych,
- świadomym znaczenia i roli Polski w Europie i świecie,
- aktywnym współuczestnikiem i realizatorem wdrażanych w szkole projektów.
NASZE PRIORYTETY
- W obszarze kształcenia:
- utrzymanie wysokich osiąganych na sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych,
- doskonalenie wewnątrzszkolnego oceniania skutkujące pełniejszą, informacją dla ucznia (rodzica) o przyroście jego wiedzy i umiejętności
- umożliwienie każdemu uczniowi osiągnięcie sukcesu na górnej granicy jego potencjalnych możliwości,
- upowszechnienie stosowania aktywizujących metod nauczania na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych, szczególnie z wykorzystaniem technologii informacyjnej oraz posiadanych zasobów multimedialnych oraz metody projektów badawczych i oceniania kształtującego,
- promowanie mody na uczenie się,
- wzrost aktywności uczniów.
2. W obszarze wychowania i opieki:
- promowanie higienicznego, zdrowego i bezpiecznego stylu życia,
- rozwijanie nowych form zabawowej aktywności uczniów,
- dążenie do poprawy kultury osobistej uczniów.
3. W obszarze współpracy ze środowiskiem:
- zwiększenie aktywności ogółu rodziców w życiu szkoły,
- kontynuacja współpracy z Radą Rodziców,
- kontynuacja współpracy z Radą Osiedla,
- kontynuacja współpracy z Bydgoskim Stowarzyszeniem Pomocy Osobom
z Autyzmem i ich Rodzinom, - kontynuacja współpracy z instytucjami wspierającymi działania szkoły.
4. W obszarze organizacji i zarządzania:
- poprawa warunków nauki uczniom edukacji wczesnoszkolnej (poprzez rozbudowę szkoły – łącznik),
- rozbudowa szkoły – hala sportowo – rekreacyjna,
- unowocześnienie wyposażenia sal lekcyjnych,
- poprawa warunków pracy świetlicy szkolnej,
- uaktywnienie Rady ds. jakościowego rozwoju szkoły,
- doskonalenie pracy szkolnych specjalistów,
- wzrost liczby egzaminatorów wśród nauczycieli.