MISJA SZKOŁY

Jesteśmy szkołą kształcącą i wychowującą uczniów zgodnie z ideą integracji w oparciu o wybrane i zaakceptowane przez społeczność szkolną wartości uniwersalne, w szczególności takie, jak:

 

TOLERANCJA  

  • otwartość na siebie i innych
  • akceptacja różnic między ludźmi
  • świadomość istnienia w świecie różnych systemów wartości 
    i respektowanie ich

PRAWDA

  • poszukiwanie prawdy w historii, literaturze, życiu codziennym
  • rozumienie znaczenia prawdy
  • prawdomówność na co dzień

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

  • za własne dokonania, podejmowane decyzje i ich konsekwencje
  • za rozwój własnej aktywności
  • za wizerunek klasy i szkoły, środowisko, w którym żyjemy
  • za zdrowie swoje i innych 
  • za bezpieczeństwo swoje i innych
  • wobec postępu cywilizacyjnego
  • wobec drugiego człowieka

UCZCIWOŚĆ

  •  w dylemacie „mieć” czy „być”
  • wobec postępu cywilizacyjnego
  • wobec drugiego człowieka

MOTTO NASZEJ SZKOŁY: „JEDEN DZIĘKI DRUGIEMU, BIEGŁYM W SZTUCE SIĘ STAJE…”

  1. Stawiamy na:
  • wychowywanie ucznia świadomego praw każdego dziecka do współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej,
  • ukierunkowanie uczniów na stosowanie w życiu zasad zgodnych 
    z przyjętym systemem wartości,
  • stworzenie każdemu uczniowi warunków do indywidualnego, wszechstronnego rozwoju, umożliwiającego dalsze kształcenie,
  • przygotowanie uczniów do pełnienia odpowiedzialnych ról społecznych w rodzinie, szkole, środowisku, ojczyźnie, wspólnocie europejskiej.

    2.  Absolwent będzie:

  • rozumiał, akceptował i stosował przyjęte przez szkołę wartości,
  • dokonywał właściwych wyborów,
  • chciał i potrafił się uczyć,
  • nabywał wiedzę i umiejętności niezbędne do dalszej edukacji,
  • rozwijał swoje zainteresowania i zdolności,
  • współtworzył pozytywny wizerunek ucznia szkoły integracyjnej,
  • postępował zgodnie ze standardami równości płci,
  • odpowiadał za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych,
  • świadomym znaczenia i roli Polski w Europie i świecie,
  • aktywnym współuczestnikiem i realizatorem wdrażanych w szkole projektów. 

NASZE PRIORYTETY

  1. W obszarze kształcenia:    
  • utrzymanie wysokich osiąganych na sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych,
  • doskonalenie wewnątrzszkolnego oceniania skutkujące pełniejszą, informacją dla ucznia (rodzica) o przyroście jego wiedzy i umiejętności
  • umożliwienie każdemu uczniowi osiągnięcie sukcesu na górnej granicy jego potencjalnych możliwości,
  • upowszechnienie stosowania aktywizujących metod nauczania na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych, szczególnie z wykorzystaniem technologii informacyjnej oraz posiadanych zasobów multimedialnych oraz metody projektów badawczych i oceniania kształtującego,
  • promowanie mody na uczenie się,
  • wzrost aktywności uczniów.

     2.  W obszarze wychowania i opieki:

  • promowanie higienicznego, zdrowego i bezpiecznego stylu życia,
  • rozwijanie nowych form zabawowej aktywności uczniów,
  • dążenie do poprawy kultury osobistej uczniów.

     3.  W obszarze współpracy ze środowiskiem:

  • zwiększenie aktywności ogółu rodziców w życiu szkoły,
  • kontynuacja współpracy z Radą Rodziców,
  • kontynuacja współpracy z Radą Osiedla,
  • kontynuacja współpracy z Bydgoskim Stowarzyszeniem Pomocy Osobom 
    z Autyzmem i ich Rodzinom,
  • kontynuacja współpracy z instytucjami wspierającymi działania szkoły.

     4.  W obszarze organizacji i zarządzania:

  • poprawa warunków nauki uczniom edukacji wczesnoszkolnej (poprzez rozbudowę szkoły – łącznik),
  • rozbudowa szkoły – hala sportowo – rekreacyjna,
  • unowocześnienie wyposażenia sal lekcyjnych,
  • poprawa warunków pracy świetlicy szkolnej,
  • uaktywnienie Rady ds. jakościowego rozwoju szkoły,
  • doskonalenie pracy szkolnych specjalistów,
  • wzrost liczby egzaminatorów wśród nauczycieli.