ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
Ostatnie zajęcia realizowane w ramach grantu „Zespół zawsze wygrywa (…)” dotyczyły rozwiązywania konfliktów. Uczniowie klas 4-tych z SP nr 12 oraz SP nr 56 uczyli się sztuki kompromisu. Co zrobić, co powiedzieć, jak zareagować w sytuacji, gdy mamy odmienną opinię w danej sprawie, inne plany lub potrzeby.
Czytaj więcej!KOMUNIKACJA
Od niepamiętnych czasów próbujemy się ze sobą komunikować na różne sposoby: gestem, mimiką słowem, obrazem itp. Z rożnym skutkiem. Cały czas uczymy się, aby rozmowa, wymiana myśli i poglądów podczas współpracy w zespole była jak najbardziej efektywna dla nas, oddawała to co chcemy uzyskać i przekazać.
Czytaj więcej!GRY "STACJONARNIE"
W ramach zajęć godzin wychowawczych przeprowadzonych w projekcie "Zespół zawsze wygrywa (...)" czwartoklasiści współpracowali "stacjonarnie" w zespołach oraz trenowali funkcje poznawcze podczas klasowej grywalizacji z wykorzystaniem gier planszowych zakupionych dzięki grantowi.
Czytaj więcej!BUDOWANIE ZESPOŁU
Jak zbudować dobry zespół? - zastanawiają się nad tym wychowawcy klas, trenerzy sportowi oraz szefowie w różnych miejscach pracy.
My również szukaliśmy odpowiedzi na to pytanie podczas przeprowadzonych godzin wychowawczych w klasach czwartych objętym projektem.
KLASA JAKO ZESPÓŁ
W ramach realizacji grantu „Zespół zawsze wygrywa (...)” uczniowie uczestniczący w projekcie zapoznali się z przygotowanym przez autorów webinarem powitalnym. Następnie niezwłocznie zakasali rękawy do pracy i zaczęli trenować umiejętności współpracy w zespole.
Czytaj więcej!ZESPÓŁ ZAWSZE WYGRYWA
Miło nam przekazać, iż w gronie zakwalifikowanych projektów w ramach Bydgoskich Grantów Oświatowych znalazł się również nasz „Zespół zawsze wygrywa” – międzyszkolne interaktywne warsztaty z zakresu pracy zespołowej dla uczniów klas czwartych mających na celu rozwijanie kompetencji miękkich jako wysoko ocenianych przez pracodawców” autorstwa A. Szauer i B. Szurpita.
„(...)Dofinansowanie uzyskały projekty prezentujące szczególne walory merytoryczne, społeczne i organizacyjne, wykraczające zasięgiem oddziaływania poza poziom placówki, rozwijające zainteresowania i twórczość własną dzieci i młodzieży, które opierają się na merytorycznej i organizacyjnej współpracy z partnerami zewnętrznymi, tj. innymi placówkami oświatowymi, instytucjami, obejmujące różnorodne formy aktywności i metody pracy, zakładające czynne i bezpośrednie uczestnictwo adresatów projektu (...)” - czytamy na oficjalnej stronie www.bydgoszcz.pl