" ZDOLNI ZNAD BRDY" - ZAPROSZENIE SKIEROWANE DO UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.

W ramach wspierania uczniów zdolnych w okresie od kwietnia do grudnia 2019 r. realizowane będą następujące projekty skierowane do zdolnych uczniów szkół podstawowych:
1. Matematyka z pasją
2. Piszę, bo lubię! – zajęcia rozwijające uzdolnienia literackie i plastyczne
3. Eksperymentalna podróż poprzez epoki
4. Minecraftowy świat – warsztaty dla uczniów uzdolnionych matematycznie prowadzone zgodnie z koncepcją Bydgoskiego Bąbla Matematycznego
5. Medycyna na szóstkę – laboratorium z zakresu biochemii, cytologii, fizjologii i anatomii organizmów żywych
6. Świat według biologa – czyli NADnaturalnie zdolni
7. Nie taka matematyka straszna, jak ją liczą, mierzą, ważą,

Czytaj więcej!

EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA I NAUCZANIE INDYWIDUALNE

Komunikat Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty dla wszystkich rodziców uczniów niepełnosprawnych nt. edukacji włączającej i nauczania indywidualnego.

Czytaj więcej!

WARTO WIEDZIEĆ

INFORMACJE, STRONY ORAZ GDZIE WARTO SZUKAĆ WSPARCIA, POMOCY.

Czytaj więcej!

ZNACZENIE ZAJĘĆ MUZYCZNYCH

"Wśród wielu zajęć rewalidacyjnych i wspomagających rozwój dziecka, występuje szczególne zapotrzebowanie na różnorodne oddziaływanie terapeutyczne, polegające na stwarzaniu dzieciom warunków do samorealizacji przez bliskie i dostępne jego naturze formy aktywności, umożliwiające zmniejszenie napięć psychofizycznych, odprężenie, radość, wyzwolenie i rozładowanie zablokowanej energii, uzewnętrznienie i uporządkowanie hamowanych emocji oraz w trakcie tych działań korektę zachowań, zniekształceń i ograniczeń. Zadanie takie spełniają różne formy aktywności muzycznej."

Czytaj więcej!

"MĄDRA SZKOŁA CZYTA DZIECIOM"

Badania przeprowadzone przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” potwierdzają, że codzienne czytanie dzieciom wpływa znacząco na poprawę ich umiejętności językowych, intelektualnych i społecznych oraz podnosi poziom czytelnictwa wśród uczniów. Fundacja wystąpiła do Ministerstwa Edukacji Narodowej o włączenie codziennego czytania uczniom do programów wszystkich szkół i przedszkoli. Jest to szczególnie ważne wobec spadku umiejętności językowych dzieci i młodzieży oraz spadku czytelnictwa. Unia Europejska podjęła już walkę z analfabetyzmem – 74 mln jej obywateli ma problemy ze zrozumieniem języka i czytaniem – gdyż niskie kompetencje językowe obniżają jakość życia i hamują rozwój.

Czytaj więcej!