KONKURS FOTOGRAFICZNY
W ramach obchodów Dnia Ziemi uczniowie klas 4-8 wzięli udział w konkursie fotograficznym pod hasłem „ Co chciałbym ocalić na Ziemi?”. Młodzież przesłała piękne zdjęcia, na których znalazły się różne elementy przyrody ożywionej i nieożywionej.
Czytaj więcej!KWIECIEŃ MIESIĄCEM AUTYZMU
"Dzieci są jak motyle na wietrze...
Niektóre potrafią latać wyżej niż inne,
ale każde z nich lata najlepiej jak może.
Po co zatem porównywać je do reszty?
Każde jest inne.
Każde wyjątkowe.
Każde jest piękne."
(Clare Morrall)
Nasi Tropiciele w czołówce
9.05. przedstawiciele naszej szkoły wzięli udział w grze plenerowej związanej z identyfikowaniem „nie-faktów” w tekstach dziennikarskich, filmach i sytuacjach codziennych. Reprezentanci młodszych klas śledzili mity, a starsi uczniowie stereotypy.
Po rozwiązaniu zagadek i podsumowaniu wyników wszystkich szkół, okazało się, że:
1) grupa młodsza (Weronika Wiśniewska z kl.2a, Hanna Kolosa z kl. 3b oraz Natan Hebda z kl.3a) zajęła II miejsce,
2) grupa starsza (uczniowie kl. 8d: Alicja Joachimiak, Natasza Silarska i Juliusz Erdmański) zwyciężyła.
PASOWANIE NA CZYTELNIKA
Z okazji Dnia Książki odbyło się pasowanie na czytelnika, które przygotowali uczniowie klasy 3a. Uroczystego zaprzysiężenia pierwszoklasistów dokonała nasza szkolna bibliotekarka, pani Marlena. Mamy nadzieję, że dzieci z radością będą odkrywać zaczarowany świat, który kryje się w książkach. Serdecznie gratulujemy i zapraszamy do biblioteki.
Robotyka w 1B i 1C
Od lutego w zajęciach z Robotyki w naszej szkole uczestniczą już kolejne grupy uczniów z klas 1C i 1B. Pomysłowo i kreatywnie budowali oraz kodowali trasy dla ozobotów, programowali je online.
„Nasi młodzi inżynierowie” wizualizując swoje roboty przyszłości chcieliby, aby służyły one do: rozmów, towarzystwa, do odrabiania lekcji, pomocy w przenoszeniu dużych rzeczy np. szafy w domu, aby towarzyszyły w treningach, żeby pokazywały emocje, do gotowania ulubionych potraw. Kto wie, może niedługo takie roboty będą powszechne.
Obecnie rozwijają umiejętność w zakresie programowania blokowego na podstawie klocków i oprogramowania Lego WeDo. Projekty stopniowo są coraz bardziej wymagające, nabierają też indywidualnego charakteru.