" ZDOLNI ZNAD BRDY" - ZAPROSZENIE SKIEROWANE DO UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH.

W ramach wspierania uczniów zdolnych w okresie od kwietnia do grudnia 2019 r. realizowane będą następujące projekty skierowane do zdolnych uczniów szkół podstawowych:
1. Matematyka z pasją
2. Piszę, bo lubię! – zajęcia rozwijające uzdolnienia literackie i plastyczne
3. Eksperymentalna podróż poprzez epoki
4. Minecraftowy świat – warsztaty dla uczniów uzdolnionych matematycznie prowadzone zgodnie z koncepcją Bydgoskiego Bąbla Matematycznego
5. Medycyna na szóstkę – laboratorium z zakresu biochemii, cytologii, fizjologii i anatomii organizmów żywych
6. Świat według biologa – czyli NADnaturalnie zdolni
7. Nie taka matematyka straszna, jak ją liczą, mierzą, ważą,

Czytaj więcej!

W RAMACH TYGODNIA MÓZGU

W ramach Tygodnia Mózgu uczniowie klasy 3a brali udział w szeregu działań. W poniedziałek zapoznali się z budową i funkcjonowaniem mózgu na podstawie filmu pt. „ Było sobie życie – mózg” oraz „Jest więcej niż jeden rodzaj inteligencji” . Tego dnia rozpoczęli również pracę nad lapbookiem oraz wykonali „ czapkę-mózg”.

Czytaj więcej!

Półfinał konkursu Talent Show „Łączy nas sztuka”.

W środę 6 marca odbył się w Szkole Podstawowej nr 41 przegląd utalentowanych uczniów z klas młodszych z bydgoskich szkół. Dzieci prezentowały się przede wszystkim w tańcu: hip – hopie, balecie, tańcu nowoczesnym, a także: recytacji wierszy, śpiewie, grze na instrumencie i umiejętności składania kostki Rubika. Maluchy zaprezentowały wysoki poziom umiejętności, komisja miała trudności w wyłonieniu finalistów.

Czytaj więcej!

TALENT SHOW "ŁACZY NAS SZTUKA"

W czwartek 7.03 br. w Zespole Szkół nr 8 przy ulicy Pijarów w Bydgoszczy odbył się TALENT SHOW "Łączy nas sztuka", w którym rywalizowało 32 uczestników z klas 4-8 oraz liceum.

Czytaj więcej!

MAŁA ORKIESTRA

Carl Orff twierdził, że „dla wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dziecka niezwykle istotne jest, aby - oprócz czynnego kontaktu z innymi rodzajami sztuki - opanowało ono, w stopniu chociażby podstawowym, umiejętność gry na jakimś instrumencie” oraz to, że „naprawdę rozumie i czuje sens muzyki ten, kto czynnie w niej uczestniczy”.

Czytaj więcej!