Zajęcia z Programowania i Robotyki w ramach projektu unijnego Edu(R)ewolucja Etap I grupa 2
W czerwcu zakończyły się zajęcia z Programowania i Robotyki prowadzonych w ramach projektu unijnego Edu(R)ewolucja.
Zajęcia prowadzone były dla chętnych uczniów, którzy wykazali ciekawość w jaki sposób można zastosować komputer i jego oprogramowanie do tego aby uczyć się i bawić. Uczniowie w czasie zajęć odkrywali sposoby porozumiewania się z komputerem, wydawania mu odpowiednich poleceń nie tylko za pomocą gotowych aplikacji, ale tworząc własne na bazie programów takich jak Scratch oraz WeDo.
Dzieci poznały znaczenie słowa algorytm, czyli uporządkowany sposób postępowania przy rozwiązywaniu problemów z uwzględnieniem opisu czynności prowadzących do jego rozwiązania oraz sposoby zapisywania algorytmów. Następnym krokiem było poznanie programów komputerowych do tworzenia komunikacji między robotem i komputerem. W następnych miesiącach zabawy z programowaniem uczniowie poznali program - Scratch. Scratch to edukacyjny język obiektowy oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku.
W kolejnych spotkaniach odkrywały możliwość wykorzystania i zastosowania do programowania – klocków Lego WeDo 2.0. Na zajęciach dzieci zapoznały się z praktycznym zastosowaniem programowania. Budowały i programowały różne wersje robotów z najnowszych zestawów klocków Lego WeDo 2.0.
Ciekawe konstrukcje z klocków pomagają uczniom zrozumieć świat informatyki oraz tworzą niepowtarzalną okazję do poznania podstaw programowania.
Nauczyciel prowadzący zajęcia z grupą
Marlena Włodarczyk-Bieńkowska