Pozytywne podkasty
Jednym z wiosennych pozytywnych zadań było przygotowanie własnych podcastów. Nasi uczniowie z klasy 5d (przy wsparciu wychowawców p. Małgorzaty Torzewskiej oraz p. Małgorzaty Nowackiej), klasy 5b (przy wsparciu p. Andrzeja Szewczykowskiego, p. Magdaleny Adamowicz oraz psychologa szkolnego p. Agaty Szauer) oraz dzieci uczęszczające do świetlicy (przy wsparciu p. Anny Nowakowskiej) przygotowały podcasty na temat ich pasji i zainteresowań. Było to niemałe wyzwanie…projektowanie wystąpień, przymiarki techniczne i oswajanie się z kamerą. Będzie, co wspominać i oglądać w ósmej klasie. Zapraszamy do obejrzenia nagrań przygotowanych przez troje uczniów uczęszczających do świetlicy: Marysię, Jagodę i Kubę.
Agata Szauer
Pozytywna wiosna
W marcu w programie Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. aktywnie uczestniczyły klasy 2a, 5b, 5d, 6a oraz 7b. Uczniowie klasy 2a, 6a oraz 7b pod okiem wychowawców, Pań Aleksandry Jóźwiak i Arlety Krasoń, Marleny Wełnickiej i Renaty Pietrygi oraz Anny Woronieckiej i Małgorzaty Kacprzak rozpoczęli realizację modułu Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, komunikacja i mediacje...
Klasowa maszyna w klasie 6b
Wychowawcy klasy 6b p. Izabela Siegert oraz p. Agnieszka Prokopowicz realizowały w marcu na godzinach wychowawczych narzędzie do pracy metaforycznej „Klasowa maszyna”, które otrzymaliśmy w pakiecie dodatkowych materiałów od fundacji Instytut Pozytywnej Edukacji z Warszawy. Uczniowie zostali podzieleni na 4 grupy, a ich zadaniem było zaprojektowanie klasowej maszyny, która będzie odzwierciedlała, jak działa ich klasa. Wykonanie projektu poprzedziły mini dyskusje na temat jak działa ich maszyna, kto w klasie jest którą częścią maszyny, co zrobić, kiedy maszyna się popsuje…
Agata Szauer
Test psychologiczny PCT-Y
W ramach programu Szkoła Myślenia Pozytywnego 2.0. nasi uczniowie klas 7-mych i 8-mych mają możliwość diagnozy testem psychologicznym PCT-Y (Profi Competence Test Young). PCT-Y to kompleksowe narzędzie badające stan emocjonalny, poziom samooceny oraz funkcjonowania w szkole, mocne strony i obszary do rozwoju osoby uczącej się. Dodatkowo PCT-Y jest narzędziem wspierającym proces poznania samego siebie oraz proces wyznaczania dla siebie kierunków nauki, a także rozwoju ogólnego.
Czytaj więcej!Działania grudniowe i styczniowe
W grudniu aktywnie w programie działały klasy: 3d, 5b, 6b, 7a, 7b, 8b oraz grupa świetlicowa. Uczniowie ze świetlicy pod okiem wychowawców uczestniczyli w akcji „Dzieci ratują Gwiazdkę”. Wykonali również ciekawe kolaże z wykorzystaniem fragmentów drukowanych map.
Czytaj więcej!Pozytywny listopad
W działaniach listopadowych w ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0. uczestniczyły klasy: 1a, 2a, 2d, 3d, 5b, 6a, 6b, 7a, 8b oraz grupa dzieci świetlicowych. Nasi uczniowie pod okiem wychowawców projektowali komiksy oraz okładki do książek, poszukiwali motywacji do nauki, tworząc swoje „pozytywne kwiatki”.
Czytaj więcej!„Poznaj mój kraj”
Klasa 1a wspólnie z wychowawcami p. Dagmarą Wojtaluk oraz p. Agnieszką Degowską realizowały w listopadzie w ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0. projekt „Poznaj mój kraj”. Uczniowie poznawali wzajemnie swoje kultury, poszerzali wiedzę o geografii, zwyczajach, strojach ludowych.
Czytaj więcej!Instytut Pozytywnej Edukacji
Polecamy Wszystkim Rodzicom materiały edukacyjne przygotowane przez fundację Instytut Pozytywnej Edukacji z Warszawy. Poniżej infografiki na temat stresu u dzieci oraz roli snu dla dobrostanu fizycznego i psychicznego.
Agata Szauer
POZYTYWNIE w październiku
Nasze działania w ramach Szkoły Myślenia Pozytywnego 2.0. nabierają rozmachu. W październiku kolejne klasy dołączyły do programu. Łącznie 14 klas oraz grupa dzieci świetlicowych realizowało „pozytywne” zadania. W świetlicy szkolnej powstały projekty tapet przyjaznych dla dzieci z różnych kultur. Klasą bardzo aktywną w programie jest 1a, która koncentruje się na zadaniach integrujących zespół.
Czytaj więcej!Razem raźniej
We wrześniu realizowaliśmy zadania z pakietu „Razem raźniej” mające na celu integrację zespołów klasowych oraz budowanie poczucia bezpieczeństwa i zwiększanie zrozumienia.
Rozmawialiśmy o tym, skąd się biorą uprzedzenia, uczyliśmy się, jak odróżniać fakty od przypuszczeń. Poznawaliśmy siebie nawzajem oraz swoje kultury, tworząc unikalne paszporty.
Próbowaliśmy również tworzyć marki swoich klas oraz narodowe.