UCZYMY SIĘ PROGRAMOWANIA I KODOWANIA w 1c

Początkowo dzieci  zapoznawały się z tajnikami  programowania, przygotowywały swoje umysły do nabywania umiejętności kodowania  poprzez ćwiczenia i zadania rozwijające logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość , a także  koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność tworzenia ciągów przyczynowo-skutkowych,  oraz uczyły się umiejętność pracy w zespole i współdziałania.

1 [d] - Kodowanie w 1c

Dzieci  programowały trasę Czerwonego Kapturka poprzez odpowiednie łączenie poszczególnych elementów decydujących o kierunku jej ruchu tak, by dotarła ona do wyznaczonych przez nich celów.

 

Podczas zajęć edukacyjnych  zaprogramowały trasę  Ozobotów z wykorzystaniem kodów graficznych.  programując trasę po mapie  Polski.Radość uczniów była nieograniczona, tak jak nieograniczona jest kreatywność dzieci związana z rysowaniem i planowaniem tras, po których może jeździć Ozobot.

Potrafimy już odkodować obrazek i zaprogramować trasę Ozobota.

2 [d] - Kodowanie w 1c_1Na kolejnych zajęciach,, Kodowanie na dywanie” - kolejne zadania. Tym razem poznaliśmy matę do kodowania na dywanie oraz matę na tablicy interaktywnej.
Poznaliśmy symbole graficzne  i komendy. Tworzenie historyjki z trasą podróży myszki oraz kodu dla grupy przeciwnej uruchomiło wyobraźnię i bardzo nas zintegrowało. Bardzo szybko sobie poradziliśmy, choć zdarzyło się, że za pierwszym razem nasza myszka nie doszła do miejsca. Wniosek: pośpiech w podróży nie jest wskazany.

3 [m] - Kodowanie w 1c_2