UCZYMY SIĘ PROGRAMOWANIA I KODOWANIA w 1c
Początkowo dzieci zapoznawały się z tajnikami programowania, przygotowywały swoje umysły do nabywania umiejętności kodowania poprzez ćwiczenia i zadania rozwijające logiczne myślenie, pamięć, spostrzegawczość , a także koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność tworzenia ciągów przyczynowo-skutkowych, oraz uczyły się umiejętność pracy w zespole i współdziałania.
![Kodowanie w 1c 1 [d] - Kodowanie w 1c](http://sp12.edu.bydgoszcz.pl/assets/sp12/pages/images/img_00009520_01_001d.png)
Dzieci programowały trasę Czerwonego Kapturka poprzez odpowiednie łączenie poszczególnych elementów decydujących o kierunku jej ruchu tak, by dotarła ona do wyznaczonych przez nich celów.
Podczas zajęć edukacyjnych zaprogramowały trasę Ozobotów z wykorzystaniem kodów graficznych. programując trasę po mapie Polski.Radość uczniów była nieograniczona, tak jak nieograniczona jest kreatywność dzieci związana z rysowaniem i planowaniem tras, po których może jeździć Ozobot.
Potrafimy już odkodować obrazek i zaprogramować trasę Ozobota.
Na kolejnych zajęciach,, Kodowanie na dywanie” - kolejne zadania. Tym razem poznaliśmy matę do kodowania na dywanie oraz matę na tablicy interaktywnej. 
Poznaliśmy symbole graficzne  i komendy. Tworzenie historyjki z trasą podróży myszki oraz kodu dla grupy przeciwnej uruchomiło wyobraźnię i bardzo nas zintegrowało. Bardzo szybko sobie poradziliśmy, choć zdarzyło się, że za pierwszym razem nasza myszka nie doszła do miejsca. Wniosek: pośpiech w podróży nie jest wskazany.
![Kodowanie w 1c_2 3 [m] - Kodowanie w 1c_2](http://sp12.edu.bydgoszcz.pl/assets/sp12/pages/images/img_00009520_01_003m.png)