„Świetliczaki na tropie...zagadek”
Dobiegła końca realizacja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Świetliczaki na tropie...zagadek”. Uczniowie ze świetlicy szkolnej w tym semestrze zrealizowali pięć ostatnich, bardzo ciekawych tematów.
Pierwszy z nich dotyczył poszukiwania odpowiedzi na pytanie „Czy ten obraz się rusza?”. Dzieci zapoznały się z takimi pojęciami jak op-art oraz iluzja. Przy pomocy prezentacji multimedialnej rozmawialiśmy o tym, jak to się dzieje, że nasze zmysły wprowadzają nas w błąd. Uczniowie spróbowali także swoich sił w stworzeniu dzieła w tym kierunku sztuki.
Kolejne zadanie z jakim zmierzyły się świetliczaki dotyczyło savoir-vivre i odpowiedzi na pytanie „Co to jest gafa?”. Po wysłuchaniu fragmentu książki Grzegorza Kasdepke pt. „Bon czy ton” oraz wspólnej rozmowie na temat zasad dobrego wychowania dzieci wzięły udział w quizie „Uczniowski savoir-vivre”, z którym poradziły sobie wyśmienicie.
Podczas realizacji następnego tematu dzieci próbowały rozwikłać zagadkę „Czy czas ma skrzydła?”. Zajęcia zaczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego "Historia zegara". Następnie ćwiczyliśmy odczytywanie godzin na zegarze. Na koniec świetliczaki zaprojektowały kolorowe tarcze zegarów na papierowych talerzykach.
W ramach projektu podjęliśmy również temat „Nie wszystko gwiazda co się świeci?”. Uczniowie wybrali się daleko, daleko, aż do kosmosu. Zapoznali się z wieloma ciekawostkami na jego temat, przypomnieli sobie nazwy planet a nawet zaśpiewali o nich piosenkę. Na koniec dzieci wykonały kosmiczne prace plastyczne, a z lego zbudowały przepiękne i pomysłowe stacje kosmiczne.
W związku z nadejściem wiosny postanowiliśmy zakończyć naszą przygodę z projektem poszukując odpowiedzi na pytanie „Czym pachną pory roku?”. Zajęcia zaczęliśmy od aktywności umysłowej polegającej na odkodowywaniu hasła – głównego tematu zajęć. Następnie dzieci zapoznały się z przygotowaną na te zajęcia prezentacją multimedialną pt. „Moc kwiatów” oraz ze zgromadzonym w świetlicy materiałem roślinnym. Na zakończenie każde dziecko zasadziło swojego kwiatka i zabrało go do domu, aby nim się opiekować. Zajęcia były wstępem do utworzenia ogródka świetlicowego w którym zasadziliśmy m.in. truskawki, maliny i kwiaty. Teraz każdego dnia zaglądamy do naszych roślinek, sprawdzamy jak rosną i zbieramy pyszne truskawki.
Bardzo dziękujemy dzieciom za pełen kreatywności i zaangażowania udział w zajęciach. Zapraszamy do fotorelacji:)
Nauczyciele świetlicy