„Świetliczaki na tropie...zagadek” – relacja z zajęć świetlicowych.

Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej bardzo chętnie angażują się w różnorodne zadania, dlatego też w październiku i listopadzie udało nam się zrealizować kolejne trzy tematy w ramach ogólopolskiego projektu edukacyjnego „Świetliczaki na tropie...zagadek”.

W ramach zadania pt. „Ile jest kropek?” dzieci poznały życie i sztukę pierwszych mieszkańców Australii – Aborygenów. Oglądały krótkie filmiki na ten temat oraz wykonały prace plastyczne metodą kropkowania. Sztuka aborygeńska okazała się nie tylko fascynująca ale również bardzo wciągająca. Z niezwykłym skupieniem uczniowie dali się ponieść tworzeniu pięknych prac. Niemniejsze skupienie towarzyszyło dzieciom podczas szukania odpowiedzi na pytanie „Co ma piernik do wiatraka”? Podczas tych zajęć dowiedziały się m.in. o tym, jaką drogę musiało przejść ziarenko, by stać się bochenkiem chleba, jak dawniej siano, zbierano i młócono zboże oraz jak działa młyn. Rozmawialiśmy również o tym co można zrobić z mąki oprócz chleba a z masy solnej powstały bułeczki, chlebki i ciasteczka.

W kolejnym tygodniu kontynuowaliśmy temat kulinarny więc postanowiliśmy rozwiązać zagadkę „Pomidor – warzywo czy owoc”? Dyskutowaliśmy nad tym czy pomidor zalicza się do owoców czy do warzyw. Następnie obejrzeliśmy film pt. „Częstujcie się – pomidor”, który pomógł nam znaleźć odpowiedź na tę zagadkę. Doszliśmy do wniosku, że pomidor to zarówno warzywo i owoc. Po prezentacji multimedialnej najpopularniejszych owoców i warzyw dzieci przygotowały sałatkę owocową.

 

Zapraszamy do fotorelacji:)
Nauczyciele świetlicy szkolnej