INNOWACJE W KLASACH 1-3 W ROKU SZKOLNYM 2025/2026
Nauczyciele uczący w klasach 1-3 w roku szkolnym 2025/2026
1a Lange Monika, Abramczyk-Baranowska Katarzyna
1b Koszowska Joanna, Barbara Głowacka
1c Mrozińska Violetta , Loch Danuta
1d Walczak Dagmara, Bayer Agnieszka
2a Jóźwiak Aleksandra, Krasoń Arleta
2b Kozikowska Katarzyna, Kolano Patrycja
2c Marlena Włodarczyk-Bieńkowska, Agnieszka Józefczyk
3a Meier Aleksandra, Boguszewska Urszula
3b Korpal Monika, Balcerak Anita
3c Dobrzyńska Marta, Chmielowska Marta
3d Kamińska Daria, Balcerak Anita
Innowacje i projekty w klasach 1-3 w roku szkolnym 2025/2026
1a
Innowacja pedagogiczna „Klasa w terenie”, to promowanie edukacji na świeżym powietrzu, zachęcanie do nauki poza budynkiem szkoły oraz angażowanie różnych zmysłów uczniów poprzez działania w terenie.
1d
Klasa jest w dwóch projektach ogólnopolskich "20 minut dla matematyki" i "Zabawy ze sztuką". W ramach zajęć rozwijających dzieci uczą się gry na flażolecie.
2c
Innowacje:
„Czytanie na dywanie – spotkania z literaturą dziecięcą”
Obserwuje się spadek zainteresowania czytaniem wśród dzieci.
Badania wskazują na ogromny wpływ wczesnego kontaktu z literaturą na rozwój językowy i emocjonalny. „Czytanie na dywanie” wprowadza element wspólnotowości – dzieci przeżywają historie razem, co rozwija empatię, wyobraźnię i umiejętność współpracy.
„Czytam i rysuję”
Współczesne dzieci coraz częściej mają trudności z czytaniem ze zrozumieniem oraz z rozwijaniem wyobraźni. Krótki tekst połączony z działaniem plastycznym pozwala uczniowi nie tylko przeczytać treść, ale także ją zobrazować. Rysunek staje się formą sprawdzenia stopnia rozumienia tekstu i jednocześnie wspiera rozwój kreatywności.
Innowacja „Czytam i rysuję” opiera się na cotygodniowym wykorzystaniu krótkich tekstów literackich, opisowych lub bajkowych, po których dzieci mają za zadanie wykonać ilustrację zgodną z treścią.
„Literki w akcji – od głoski do opowieści”
Współczesna edukacja wczesnoszkolna wymaga twórczych i aktywizujących metod, które rozbudzają u dzieci ciekawość poznawczą oraz motywację do nauki czytania i pisania. Program innowacji „Literki w akcji – od głoski do opowieści” łączy tradycyjne nauczanie języka polskiego z elementami zabawy, dramy, ruchu, sztuki i nowych technologii. Każda litera alfabetu staje się bohaterem, który wchodzi w interakcję z dziećmi i zaprasza je do wspólnego odkrywania świata liter i słów.
3b
Innowacje
,,Nauka przez zabawę", a w niej: realizujemy Projekty:
1. "Ortograficzne portfolio" - w ramach zajęć rozwijających gramy, bawimy się, rozwiązujemy zagadki itp. utrwalając zasady ortograficzne.
,,Sposób na lekturę" - tworzymy notki lekturowe, mapy i plakaty oraz prace przestrzenne
3c
Innowacje
,, Bydgoszcz dobrze znam, bo poznaję to miasto sam"
Cel główny:
Poznanie swojego miasta
Rozwijanie poczucia tożsamości regionalnej
,,Twórz, kreuj i uwierz" - twórczość plastyczna formą wyrażania emocji.
Cel główny:
Rozwijanie i zaspokajanie naturalnej potrzeby tworzenia sztuki, wyzwalanie ekspresji twórczej, wspieranie harmonijnego rozwoju oraz kreatywności dzieci
w toku różnorodnych działań plastycznych z użyciem wybranych technik.