EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA I NAUCZANIE INDYWIDUALNE

Komunikat Kujawsko-Pomorskiego Kuratora Oświaty dla wszystkich rodziców uczniów niepełnosprawnych nt. edukacji włączającej i nauczania indywidualnego.

Czytaj więcej!

WARTO WIEDZIEĆ

INFORMACJE, STRONY ORAZ GDZIE WARTO SZUKAĆ WSPARCIA, POMOCY.

Czytaj więcej!

ZNACZENIE ZAJĘĆ MUZYCZNYCH

"Wśród wielu zajęć rewalidacyjnych i wspomagających rozwój dziecka, występuje szczególne zapotrzebowanie na różnorodne oddziaływanie terapeutyczne, polegające na stwarzaniu dzieciom warunków do samorealizacji przez bliskie i dostępne jego naturze formy aktywności, umożliwiające zmniejszenie napięć psychofizycznych, odprężenie, radość, wyzwolenie i rozładowanie zablokowanej energii, uzewnętrznienie i uporządkowanie hamowanych emocji oraz w trakcie tych działań korektę zachowań, zniekształceń i ograniczeń. Zadanie takie spełniają różne formy aktywności muzycznej."

Czytaj więcej!

"MĄDRA SZKOŁA CZYTA DZIECIOM"

Badania przeprowadzone przez Fundację „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” potwierdzają, że codzienne czytanie dzieciom wpływa znacząco na poprawę ich umiejętności językowych, intelektualnych i społecznych oraz podnosi poziom czytelnictwa wśród uczniów. Fundacja wystąpiła do Ministerstwa Edukacji Narodowej o włączenie codziennego czytania uczniom do programów wszystkich szkół i przedszkoli. Jest to szczególnie ważne wobec spadku umiejętności językowych dzieci i młodzieży oraz spadku czytelnictwa. Unia Europejska podjęła już walkę z analfabetyzmem – 74 mln jej obywateli ma problemy ze zrozumieniem języka i czytaniem – gdyż niskie kompetencje językowe obniżają jakość życia i hamują rozwój.

Czytaj więcej!