CO NAS WYRÓŻNIA !!!

1.Osiągnięcia uczniów:

Wysokie i bardzo wysokie wyniki egzaminu gimnazjalnego w klasie III gimnazjalnej:

  • j. polski:73,2 %% – stanin bardzo wysoki (8);

  • historia i wiedza o społeczeństwie:67,1  % – stanin wysoki (7);

  • matematyka: 55,7 % – stanin bardzo wysoki (8);

  • przedmioty przyrodnicze:58,0  % – stanin w bardzo wysoki (8);

  • j. angielski poz. podstawowy:81,7  % – stanin wysoki (7);

  • j. niemiecki poz. podstawowy:83,0 % – najwyższy (9).

 

Lp.

Nazwa

Zasięg imprezy

Osiągnięcia, sukcesy

1

Program we współpracy z uczelniamipn. „Szkoła Otwarta i Tolerancyjna” (SOIT)

miejski

Certyfikat specjalny
za szczególne zaangażowanie

w konkursie Szkolnych Liderów Aktywności Społecznej

2

Ogólnoświatowa akcja programowaniahttps://codeweek.eu/view/165560/integrat-programuj

ogólnoświatowy

Umieszczenie szkoły na mapie świata na skutek włączenia się uczniów
w akcje, m. in.:
1. Konkurs na projekt w scratchu "Moja Bydgoszcz". 2. Zabawy z kodami QR - informatyka po niemiecku. 3. Ozoboty w akcji - "Moja szkoła na Górzyskowie”

3

Realioznawczy konkurs międzyszkolny pn. „Why not angielski und niemiecki zusammen?”

miejski

III miejsce

4

Konkurs matematyczny „Liga zadaniowa”

wojewódzki

III miejsce

5

Konkurs „Kangur matematyczny”

międzynarodowy

2 wyniki bardzo dobre oraz 6 wyróżnień

6

XXVI BOM (drużyn piłki nożnej dziewcząt)

 

miejski

 

I miejsce

7

XIX edycja organizowanego przez PZPN Turnieju Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” -występ UKS „Tęcza” na Stadionie Narodowym w Warszawie

ogólnopolski

Wicemistrzostwo Polski U-10 Mistrzostwo województwa
kuj-pom.: U-8,
U-10, U-12, U-13

8

Kujawsko-Pomorska Liga Orlika
o Puchar Marszałka

wojewódzki

Mistrzostwo województwa

 

9

Olimpiady „Panda”, „Olimpus” i „Olimpusek”

ogólnopolski

11 laureatów

10

Przegląd Twórczości Plastycznej Dzieci i Młodzieży pn. „MOJE PIĘKNE – BEZPIECZNE MIEJSCE”

ogólnopolski

Nagroda zespołowa „Impulsy Twórcze” za najciekawszą pracę

 

 

 

2.Dodatkowe przedsięwzięcia, projekty, działania rozwijające kompetencje kluczowe uczniów/ wychowanków (np. innowacje):

 

  1. Udział dyrektora i szkoły (wszystkich nauczycieli) w projekcie współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
    pn. „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów
    w województwie kujawsko – pomorskim”
    (jego celem jest wsparcie efektywności procesów edukacyjnych poprzez podniesienie kompetencji nauczycieli i uczniów
    w zakresie technik nauczania i uczenia się oraz metod motywowania do nauki),

  2. Opracowanie i wdrożenie 26 zgłoszonych innowacji pedagogicznych (m. in. rozpoczętych w roku szkolnym 2018/2019: „Uczniowie - najlepsi specjaliści od uczenia się”, „Śladami niepodległości”, „Visit Bydgoszcz”, „Klasa z klasą”, „Brzęczusie”, czyli zajęcia logopedyczne dla grup przedszkolnych, „Wesołe sensorki” – innowacja na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, „Kultura w zasięgu”, „Myślę jak Sherlock Holmes”, „Świat okiem zucha”, „Sprawnymi rączkami pracujemy, dar przyrody wykorzystujemy” oraz kontynuowanych z poprzednich lat: „Mały poliglota”, „Program profilaktyczny – jestem bezpieczny”, „W świecie słowa i muzyki”, „Okna na świat”, 1…2...3…Programowanie… Start! „Matematyczaki”, „Mój cyfrowy świat”, „Przez twórcze działanie świat ciekawszy się stanie", „Poznajmy się” – wybrane zagadnienia z kultury krajów anglosaskich, „Jestem z Bydgoszczy”, „Mój aktywny udział w życiu społecznym” – innowacja pedagogiczna o charakterze samorządowo-prawno-politycznym, „Programować każdy może” – innowacja pedagogiczna z zakresu robotyki,

  3. Zrealizowanie zadań w ramach ogólnopolskiego programu edukacyjnego
    pn. „MegaMisja”, którego celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji nauczycieli, wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Udział w programie pozwolił przy okazji doposażyć świetlicę szkolną w wartościowe nagrody, jak m. in. dwa tablety, gry, audiobooki, książki, materiały plastyczne i in.,

  4. Przeprowadzenie interesujących warsztatów dla uczniów w trakcie trwania Międzynarodowego Tygodnia Mózgu we współpracy ze studentami Colegium Medicum UMK w Toruniu.

 

3. Projekty/programy zewnętrzne realizowane przez podmioty zewnętrzne, w których uczestniczy placówka w roku szkolnym 2018/19 (np. Erasmus+, Śpiewająca Polska, Bezpieczna Plus....):

 

Lp.

Nazwa programu

Adresat

Liczba uczestników

 

1

Ogólnopolski Program Rozwoju Chórów Szkolnych „Śpiewająca Polska” prowadzony przez Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu (szkolny chórCantabile włączony do projektu MKiDN Akademia Chóralna)

Uczniowie SP 12, środowisko lokalne

35

2

Profilaktyczny, edukacyjny, antynikotynowy program pn. „Uwolnijmy dzieci od dymu tytoniowego” we współpracy
z Fundacją Oddech Nadziei oraz Urzędem Miasta Bydgoszczy

Uczniowie SP 12

250

3

Miejski program we współpracy z uczelniami „Szkoła Otwarta i Tolerancyjna”

Uczniowie ze szkół bydgoskich, nauczyciele
i rodzice

600

4

Ogólnopolski „Kompleksowy program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów” skierowany do kadr zarządzających placówek oświatowych w województwie kujawsko-pomorskim współ-finansowany ze środków unijnych

Uczniowie SP 12

 

 

 

 

570

5

Ogólnopolski program profilaktyki wczesnej wobec zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży pn. „Falochron” – III edycja

Uczniowie i nauczyciele
SP 12

300

6

Międzynarodowy program współpracy europejskiej społeczności szkolnej e-Twinning (realizacja anglojęzycznych projektów edukacyjnych: SPEAK'N'CODE, niemieckojęzycznych:

BRIEFFREUNDE” – projekt we współpracy z Turcją i Chorwacją,

BRIEFFREUNDSCHAFT, EUROPAISCHES WEIHNACHTSKOCHBUCH oraz umieszczenie na stronie Padlet
w j. niemieckim informacji nt. tolerancji w naszej szkole i tworzenie słowniczka polsko-tureckiego).

Uczniowie SP 12

200

7

Kampania Edukacyjna Polskiej Akcji Humanitarnej pn. „Świat bez głodu” – Syria.

Uczniowie SP 12

40

8

Program EuroWeek obejmujący udział uczniów w warsztatach szkoleniowych z j.angielskiego z native speakerami we współpracy ze Stowarzyszeniem Euroweek - Szkoła Liderów. 

Uczniowie i nauczyciele języka angielskiego SP 12

45

9

Projekt naukowo-badawczy pn. „Młodzicyfrowi.pl” realizowany przez Fundację DBAM O MÓJ Z@SIĘG, Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, Laboratorium Innowacji Społecznych w Gdyni oraz Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Gdyni.

Uczniowie, nauczyciele i rodzice

120

10

Ogólnopolski program edukacyjny pn. „MegaMisja” mający na celu podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji uczniów oraz nauczycieli świetlicy.

Uczniowie i nauczyciele świetlic

200

11

Ogólnopolskie programy prozdrowotne: „Owoce i warzywa w szkole”, „Mleko w szkole”.

Uczniowie SP 12

200

 

 

 

4. Organizacja przez placówkę konkursów, sesji, imprez, turniejów, zawodów przeznaczonych dla zewnętrznych uczestników:

 

 

 

Lp.

Tytuł

Adresaci

Data realizacji

Liczba uczestników

1

 

Konkurspn. Długopisowy Przyjaciel II – „Marzycielska poczta” w ramach SOIT

Uczniowie szkół bydgoskich wszelkiego typu (udział wzięło 26 szkół)

20 maja 2019r.

1035

2

Międzyszkolny Rajd Rowerowy pn. „Ścieżki wolności" etap I

Uczniowie szkół bydgoskich

11 czerwca 2019r.

120

3

Przedstawienie teatralne Company 37 w języku angielskim

Przedszkola Błonia i Górzyskowa

marzec 2019r.

55

4

II Między-przedszkolny konkurs matematyczny „Mały matematyk”

Przedszkola Błonia i Górzyskowa

kwiecień 2019r.

85

5

Przedszkolaku, poznaj szkołę” („Ratujemy i uczymy ratować” – pierwsza pomoc, „Super Roboty” - zajęcia komputerowe dla maluchów, „Cyrk jest w nas” – pokaz i nauka magicznych sztuczek, „Magia chemii” – pracownia chemiczna dla najmłodszych, wczesna nauka czytania,zajęcia adaptacyjne dla przedszkolaków itp.),

Przedszkola Błonia i Górzyskowa

Październik – czerwiec 2019r.

85

 

 

 

5.Najważniejsze działania, które wpłynęły na podniesienie skuteczności nauczania, wychowania, opieki i organizacji pracy placówki w roku szkolnym 2018/2019:

 

  • Zrealizowanie rocznego planu wspierania procesowego szkoły w „Kompleksowym programie rozwijania kompetencji kluczowych uczniów” skierowanym do kadr zarządzających placówek oświatowych w województwie kujawsko-pomorskim w ramach wykorzystania środków unijnych (badana i rozwijana kompetencja kluczowa: „uczenie się uczniów”),

  • Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej pt. „Uczniowie - najlepsi specjaliści od uczenia się”, czyli rzecz o tym jak możemy się uczyć skuteczniej dla klasy 7 i 8,

  • Wspieranie działań w zakresie wydania drukiem publikacji dot. integracji uczniów SP 12 – obcokrajowców oraz powracających z zagranicy pt. „Inni, Obcy - ale Swoi. O edukacji międzykulturowej i wspólnocie w szkole integracyjnej” (książki zawierającej wypowiedzi uczniów, rodziców i nauczycieli) we współpracy nauczyciela G. Idzikowskiego z dr. hab. P. Grzybowskim – pracownikiem naukowym UKW w efekcie wystąpienia w konferencji miejskiej pn. „Dobra współpraca z mniejszościami narodowymi wyzwaniem dla nauczyciela XXI wieku” we współorganizacji z MOEN, UKW, asystentami kulturowymi z ośrodków dla uchodźców w Warszawie i Dębaku k. Warszawy, prezesem Fundacji na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS) w Warszawie oraz ZS 19 w Bydgoszczy (zad. 2.5.3.3 ze SREMB „Przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”),

  • Opracowanie i wystąpienie Rady Rodziców (z inicjatywy Rady Rodziców) z wnioskiem pn. "Ścieżka rekreacyjna bez barier" w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego,

  • Włączenie szkoły do Rządowego Programu Rozwijania Szkolnej Infrastruktury „Aktywna tablica” – pozyskanie dwóch tablic do pracowni komputerowych,

  • Włączenie się szkoły w kolejną edycję Akademii Programowania w ramach ogólnopolskiego projektu wspieranego przez Stowarzyszenie Talent oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, udział w projektach ogólnoświatowych: „Kodowanie na dywanie”, „Koduj z klasą” i „Mistrzowie kodowania”, 

  • Włączenie szkoły w projekt unijny „Edu®ewolucja”: zajęcia z zakresu matematyki, programowania i robotyki oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego i in.,

  • Ukończenie przez nauczycieli szkoleń zorganizowanych przez OKE w Gdańsku doskonalących pracę egzaminatora egzaminu gimnazjalisty z zakresu e-oceniania z wykorzystaniem oprogramowania scoris@ssessor oraz dokształcającego egzaminatora egzaminu ósmoklasisty,

  • Udział szkoły w egzaminie próbnym klas III gimnazjum oraz VIII SP (dwukrotnie) organizowanych przez OKE i wydawnictwo szkolne Operon,

  • Współtworzenie Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły – projekt Intercultural Awareness – a challenge for Modern education (mobilność kadry nauczycielskiej i dyrektorskiej – wyjazdy na szkolenia za granicą),

  • Współpraca z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego, Wyższą Szkołą Gospodarki, Kujawsko-Pomorską Szkołą Wyższą oraz z Akademią Muzyczną (także w pod kątem przeprowadzenia 8 lekcji dyplomowych) w zakresie praktyk studenckich (maj),

  • Prowadzenie na wysokim poziomie zespołów: „Małej Orkiestry”, grupy cyrkowej „Magik” oraz szkolnego chóru „Cantabile”,

  • Prowadzenie szkolnej telewizji pn. „Integrat TV”, a w niej m.in. kącika prawnego dotyczącego bezpieczeństwa dzieci i młodzieży,

  • Założenie nowej strony internetowej szkoły sp12.edu.bydgoszcz.pl na platformie OPIUM i jej systematyczna aktualizacja, a także profilu szkoły na FB,

  • Wspieranie działalności samorządu uczniowskiego klas 4-8, a także „małego samorządu (klas I-III) działającego dopiero od ub. roku szkolnego (przeprowadzono szereg ciekawych akcji włączających najmłodszych uczniów do samorządności),

  • Udział grupy dziesięciu gimnazjalistów w debacie dot. Konstytucji, praw i zagrożeń
    w Ratuszu pn. DEMOS KRATOS w ramach bydgoskiego programu SOIT

  • Włączenie szkoły w projekt badawczy pt. „Młodzi cyfrowi przeprowadzony przez Uniwersytet Gdański, dofinansowanym ze środków Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych w ramach Programu I Zadanie nr 1 Ministra Zdrowia,

  • Udział uczniów w Młodzieżowej Drużynie Pożarniczej przy Ochotniczej Straży Pożarnej jako przeciwdziałanie wykluczeniu, wyrównywanie szans uczniów z ubogich rodzin, o walorze wychowawczym. Uczniowie osiągają wybitne sukcesy w zawodach wojewódzkich i ogólnopolskich (jako przykład dobrej praktyki na stronie Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy),

  • Aktywne uczestnictwo nauczycieli matematyki oraz edukacji wczesnoszkolnej w programie pn. "Bydgoski bąbel matematyczny",

  • Prowadzenie działalności punktu konsultacyjnego wczesnego wspomagania, oferującego wsparcie i poradę rodzicom dzieci od 2 roku życia. Zespół złożony z nauczycieli SP nr 12 (oligofrenopedagog, logopeda i neurologopeda, analityk zachowania, terapeuci, rewalidatorzy i psycholog), pracujących społecznie, udziela pomocyw rozwiązywaniu problemów z dzieckiem, w kontaktach ze specjalistami, a t